Szervezeti és Működési Szabályzat
Módosítva: 2016. január 16.
Készítette: Bónis László
elnök
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT
Általános Rendelkezések
I.1 A Szervezeti és Működési Szabályzat Célja:
A Tiszamenti Emberek Lelki Segítő Egyesületének Szervezeti és Működési Szabályzatának célja, hogy rögzítse a társaság feladatait és szervezeti felépítését, a vezetők, az alkalmazottak, és az önkéntesek feladatait, jogköreit valamint az egyesület működési szabályait.
I.2 Az Egyesület adatai
Neve: Tiszamenti Emberek Lelki Segítő Egyesülete
Ügyvitel során használt rövidített név: TELSE
Székhelye: 4440, Tiszavasvári Vasvári Pál u. 55.
Levelezési cím: 4440, Tiszavasvári Vasvári P. u. 55.
Telefonszám/fax szám: 06-42-372-364
E-mail cím: telse96@gmail.com
Egyesület működésének kezdete: 1997. 01. 02.
Nyilvántartási szám: 1465
Nyilvántartásba vételről rendelkező jogerős bírósági határozat száma: Pk.60231/1996/4
Működésének időtartama: határozatlan
Adószám: 18797813-1-15
Bankszámla szám: 68700016-10130861
I.3 Tagjegyzék
Az Egyesület tagjairól nyilvántartást (tagjegyzéket) kell vezetni. A tagjegyzékben fel kell tüntetni:
A tagjegyzék vezetéséért a titkár felelős. A titkár köteles a tagjegyzékben történt adatokat és az azokban történt változásokat, a bejegyzést végző bíróságnak benyújtani.
I.4 Az egyesület tevékenységének célja:
Olyan hálózat kialakítása, amely segíti a családokat, a fiatalokat, munkanélkülieket, szenvedélybetegeket, a társadalom perifériájára került csoportokat, a problémáik megoldásában a konfliktusok, krízis helyzetek megelőzésében és kezelésében.
I.5 A Szervezeti és Működési Szabályzat hatálya
Az Egyesület számára jogszabályokban, közgyűlési határozatokban megfogalmazott feladat- és hatásköri, szervezeti- és működési előírásokat a jelen SZMSZ-ben foglaltak figyelembe vételével kell alkalmazni.
Az SZMSZ hatálya kiterjed:
Az SZMSZ a közgyűlés jóváhagyásával lép hatályba, és visszavonásig érvényes.
I.6 Az Egyesület tevékenységi köre
Az egyesület vezető szervei
II.1 A közgyűlés:
Az Egyesület legfőbb szerve a közgyűlés, mely az egyesületet érintő minden kérdésben dönthet. A közgyűlést az elnök hívja össze legalább évente egyszer. Össze kell hívnia, ha a tagok 2/3-a az ok és cél megjelölésével indítványozza. A közgyűlés határozatképes, ha a tagok 2/3-a jelen van.
Kizárólag a közgyűlés hatáskörébe tartozik:
II.2 A vezetőség
A vezetőséget elnök, elnökhelyettes, titkár és a szakmai vezető alkotják, akiket a közgyűlés választ meg szavazással. Ők rendelkeznek képviseleti joggal illetve az általuk meghatalmazott más egyesületi tagok. A közgyűlések közötti időszakban a közgyűlés nem kizárólagos hatáskörébe tartozó minden kérdésben dönthet.
Az egyesület szervezeti felépítése
III.1 Az egyesület belső szervezeti egységei és feladataik
A szociális ellátások megszervezése a szakmai vezető feladata aki, a vezetőségtől kapja a megbízást és évente neki köteles szakmai és pénzügyi beszámolót készíteni. Munkaköri leírását a vezetőség készíti el. A vezetőség nevében a szakmai vezető foglalkoztatásával kapcsolatos iratokat, szerződéseket, megállapodásokat az elnök írja alá.
Az intézményvezetők a szakmai vezető irányítása alá tartoznak. Az alapellátások esetében a szakmai vezető az intézményvezető feladatait is ellátja.
Az intézményvezető feladata:
a.) szenvedélybetegek nappali és közösségi ellátása:
A nappali ellátás feladata: olyan szenvedélybetegek ellátása, akik állapotukból kifolyólag nem igényelnek fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést.
Segítséget nyújt a szenvedélybetegek számára egészségi és pszichés állapotuk javításában; meglévő képességeik és készségeik megtartásában, illetve fejlesztésében; a mindennapi életükben adódó konfliktusok feloldásában és problémáik megoldásában; a szociális és mentális gondozásukban, és az egészségügyi ellátáshoz való hozzájutásukban. Elősegíti az ellátást igénybe vevő rehabilitációját, a társadalomba, korábbi közösségébe való visszailleszkedését, valamint a szenvedélybetegek minél szélesebb körének elérését.
Az ellátást a „Kapocs” Szenvedélybetegek Nappali Intézménye keretein belül valósul meg.
Az ellátás az Egyesület székhelyén (Tiszavasvári, Vasvári P. u. 55. ) történik.
Az ellátást végző személyek:
Az intézményvezető feladata:
A terápiás segítő (szociális munkás, addiktológus) feladata:
A terápiás segítő (gyógyfoglalkoztató szakasszisztens, gyóygpedagógiai asszisztens) feladata:
A lelkész feladata:
Spirituális szükségletek kialakítása, fejlesztése, bibliaórák, lelkigondozás.
A közösségi ellátás feladata: az alacsonyküszöbű és pszichoszociális intézmények jellemzőinek ötvözésével, segítséget nyújt a szenvedélybetegek számára lakókörnyezetük megtartása mellett, egészségi és pszichés állapotuk javításában; meglévő képességeik és készségeik megtartásában, illetve fejlesztésében; a mindennapi életükben adódó konfliktusok feloldásában és problémáik megoldásában; a szociális és mentális gondozásukban, és az egészségügyi ellátáshoz való hozzájutásukban. Elősegíti az ellátást igénybe vevő rehabilitációját, a társadalomba, korábbi közösségébe való visszailleszkedését, valamint a szenvedélybetegek minél szélesebb körének elérését. Az ellátás a gondozott otthonában, lakókörnyezetében történik.
Az ellátás „Fordulópont” Pszichoszociális Szolgálat keretein belül valósul meg, és kiterjed a Tiszavasvári Többcélú Kistérségi Társulás településeire.
Az ellátás az Egyesület székhelyén történik.
A szolgálat szakmai feladatait a közösségi koordinátor, és a szociális gondozók végzik. A közösségi koordinátor személyéről az intézményvezető dönt, az egyesület vezetőségének jóváhagyásával. A szolgálatok szakmai vezetője a közösségi koordinátor.
A kötelező szakmai létszám az ellátottak számának függvénye. 1 gondozóhoz maximum 25 ellátott tartozhat, egy koordinátorhoz maximum 15 főt gondozhat, kivéve ha a rehabilitációs tevékenység nem haladja meg a havi 4 alkalmat. Abban az esetben egy gondozó további 10 főt gondozhat.
Az intézményvezető feladata:
A közösségi koordinátor feladata:
A heti, havi megbeszélések és a szupervíziós ülések az 1sz. telephelyen történnek.
2012-től a közösségi ellátás állami finanszírozása megszűnt. 12-13 fő gondozását önkéntesek végzik.
Az ellátás feladata: saját otthonukban élő 18. életévüket betöltött fogyatékos személyek – rendkívüli esetben olyan 3 éven felüli gyermek akinek gyógypedagógiai nevelése, oktatása korának és állapotának megfelelő oktatási intézményben nem biztosítható – számára nyújtson napközbeni ellátását.
Az ellátás az Egyesület székhelyén és telephelyén történik.
A szakmai feladatokat az intézményvezető, a terápiás munkatárs, és a szociális gondozók végzik. A terápiás munkatárs személyéről az intézmény vezető dönt, az egyesület vezetőségének jóváhagyása mellett.
Az intézményvezető (1 fő) feladata :
A terápiás segítő(2 fő) feladata:
A szociális gondozó (4 fő) feladata:
A Szt. 99/B.§ – 99/D.§-ai alapján a szociális foglalkoztatás a szociális ellátások egy új formája, ami foglalkoztatási és fejlesztési szolgáltatásokat nyújt.
A foglakoztatásnak két féle formája van:
a.) munka rehabilitáció mely a készségfejlesztés terén segíti az egyén testi és szellemi képességeinek és munkavégzéssel összefüggő készségeinek helyreállítását, megőrzését, fejlesztését, valamint felkészít az önálló munkavégzésre.
A munkaidő nem haladhatja meg:
Alapja:
– a foglalkoztatási szerződés
b.) fejlesztő felkészítő foglalkoztatás, aminek célja az önálló munkavégzést segítő képességek, készségek, fenntartása, fejlesztése, új munkafolyamatok megismerése, új szakma elsajátítása, felkészítés a nyílt munkaerőpiacra.
A munkaidő nem haladhatja meg:
– napi foglalkoztatás időtartama órát,
– heti 30 órát.
A szociális foglalkoztatás az Egyéni Foglalkoztatási Tervben meghatározottak szerint történik, ami a szociális foglalkoztatást igénybe vevő személy, a szolgáltatást nyújtó intézmény vezetője és a segítő munkakörben foglalkoztatott munkatárs közös egyeztetése alapján készül el.
A foglalkoztatás helye:
A foglalkoztatni kívánt személyek száma:
Összesen: 40 fő
Foglalkoztatás keretében végezett tevékenységek megnevezése:
A szakmai feladatot 1 fő intézményvezető és 50 fő foglalkoztatottanként 2 fő segítő végzi.
A segítő ( legalább középfokú végzettségű, rendelkezik a munka jellegének megfelelő szakismerettel, szociális segítő,szociális szakgondozó, szociális gondozó) feladata:
Irányítja a foglalkoztatást, szervezi a munkavégzést, koordinálja a szükséges anyagok beszerzését, megszervezi a napi tevékenységet, vezeti a jogszabályokban előírt nyilvántartásokat.
Az intézményvezető:
Koordinálja a munkavégzést, előkészíti a szociális foglalkoztatási támogatással kapcsolatos igényléseket, képviseli az egyesületet a szociális foglalkoztatással kapcsolatos ügyekben, összesíti a nyilvántartásokat, elszámolásokat, szervezi a reklám és marketing tevékenységeket, előkészíti az értékesítési terveket, kapcsolatot tart a beszállítókkal, előkészíti a foglalkoztatottak munkaerőpiacra történő kivezetését, javaslatot tesz az intézményen belüli és kívüli foglalkoztatás formáira.
A szakosított szolgáltatások megszervezése az intézményvezető feladata. Az intézményvezető az egység egyszemélyi felelős vezetője, aki a vezetőségtől kapja a megbízást és évente neki köteles szakmai és pénzügyi beszámolót készíteni. Munkaköri leírását a vezetőség készíti el. A vezetőség nevében az intézményvezető foglalkoztatásával kapcsolatos iratokat, szerződéseket, megállapodásokat az elnök írja alá.
Az intézményvezető feladata:
Támogatott lakhatás
Az ellátás célja, feladata: a fogyatékos személyek, a pszichiátriai, illetve szenvedélybetegek részére biztosított – az életkornak, egészségi állapotnak és önellátási képességnek megfelelően, az ellátott önálló életvitelének fenntartása, illetve elősegítése érdekében-
A lakhatás és a segítő szolgáltatás elemeinek kombinációjával, egy olyan rugalmas ellátórendszer felépítése, ahol a különböző szolgáltatáselemek, az egyén saját szükségleteihez és elvárásaihoz igazodnak, annak érdekében, hogy a programban résztvevők minél inkább életük irányítójává válhassanak, a passzív és kiszolgáltatott ellátotti státusz helyett.
A szolgáltatás elnevezése: Lehetőségek Háza Támogatott Lakhatás
A szolgáltatás székhelye: Lehetőségek Háza
4440 Tiszavasvári, Kossuth u. 60/d sz.
Férőhely: 10 fő
Az intézményvezető feladata:
Az esetfelelős feladata:
az önálló életvitel kialakítása, fenntartása és segítése érdekében, egyéni szolgáltatási tervet készít. A szolgáltatási terv az ellátott komplex szükségletfelmérése alapján készül el, mely tartalmazza az igénybe vevő képességeit, nehézségeit, a mindennapi életvitel során felmerülő támogatási, segítségi szükségleteket, rövid és hosszú távú célkitűzéseket, valamint a célok elérését segítő konkrét tevékenységeket.
Az esetfelelős támogatja a klienst az egyéni döntéshozatalban, egyéni esetkezelést végez és koordinálja a segítő team munkáját.
Egy esetfelelőshöz maximum 12 igénybe vevő tartozik.
A kísérő munkatárs feladata:
a kliens életkörülményeinek figyelemmel kísérése az egyéni szolgáltatási tervben foglaltak alapján. Segítséget nyújt, a napi programok, feladatok sikeres megvalósulásához, a megfelelő döntések meghozatalában. Figyelemmel kíséri a kliens mentális és fizikai állapotát.
Szükség szerint segíti az orvoshoz, szakorvoshoz, sürgősségi, illetve kórházi kezeléshez való hozzájutást, gyógyszeradagolást, a gyógyászati segédeszközök beszerzését, rendeltetés szerű használatát.
Feladata: az Egyesület célkitűzéseinek megvalósításában résztvevő önkéntesek munkájának koordinálása.
Az egység az Egyesület 1sz. telephelyén végzi feladatát.
A titkár feladata:
Az önkéntesek:
Önkéntes munkájával, szabadidejében segíti az Egyesület szakmai munkájának megvalósulását. Feladatvégzésüknek meghatározásakor figyelembe kell venni képzettségüket, adott területen szakmai felkészültségüket. Minden esetben a munkatársakkal és a szakmai szabályokkal összhangban végezhetik önkéntes munkájukat. Munkájukért az intézményvezető felel.
Bevonhatóak: csoportok-, szabadidős-, és kulturális tevékenységek szervezésébe, lebonyolításába.
D ) Adminisztrációs, pénzügyi-számviteli egység
Működtetését az egyesület elnöke végzi.
Az Egyesület működésével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat az adminisztrációs munkatárs látja el. Feladatát az Iratkezelési Szabályzatban leírtak szerint végzi.
A pénzügyi-számviteli feladatokat a titkár a vezetőségi tagok jóváhagyása mellett, végeztetheti alkalmazottakkal vagy egy könyvelői cég megbízásával.
Az adminisztrációs munkatárs feladata:
Pénzügyi-számviteli feladatok:
III.2 Az Egyesület szervezeti felépítésének ábrája:
Közgyűlés
(az Elnök vezeti)
⇩
Vezetőség
⇩ ⇩ ⇩ ⇩
Szociális alapellátások egysége
⇩
|
Szociális-szakosított ellátások egysége
⇩ |
Önkéntesek-munkáját koordináló egység |
Adminisztrációs, pénzügyi-számviteli egység |
|||
Szakmai vezető és Intézményvezető ⇩ Telse-Szociális Szolgáltató |
Szakmai vezető ⇩ Intézményvezető
|
⇩ Titkár |
⇩ Elnökhelyettes |
|||
⇩ Szenvedélybetegek közösségi és nappali ellátása |
⇩ Fogyatékos személyek nappali ellátása |
⇩ Szociális foglalkoztatás |
⇩ Lehetőségek Háza Támogatott lakhatás |
⇩ Önkéntesek |
⇩ adminisztrációs munkatárs, Könyvelő cég |
|
⇩ |
⇩ |
⇩ |
⇩ |
|||
Közösségi koordiná-tor ⇩ |
Terápiás segítő
|
Terápiás munkatárs
⇩ |
Foglalkoztatás koordinátor
⇩ |
Esetfelelős
⇩ |
||
Közössé-gi gondo-zók |
Szociális gondozók |
Szociális gondozó |
Kísérő munkatárs |
Az Egyesület működésének főbb szabályai
IV.1. Az Egyesület munkavégzéssel kapcsolatos szabályai
Az Egyesület az alkalmazottak esetében belépéskor munkaszerződésben határozza meg, hogy az alkalmazottat milyen munkakörben, milyen feltételekkel és milyen mértékű alapbérrel foglalkoztatja.
Az Egyesületnél foglalkoztatott dolgozók munkaköri leírását, a munkaszerződés megkötését követően 14 napon belül el kell készíteni, és a dolgozónak egy példányt át kell adni.
A munkaköri leírás tartalmazza a foglalkoztatott dolgozó jogállását, az Egyesületnél betöltött munkakörnek megfelelően feladatait, jogait és kötelezettségeit.
A munkaköri leírásokat módosítani kell: a szervezeti egység módosulása, személyi változás, valamint feladatváltozás esetén. A módosított munkaköri leírást, a változás bekövetkezéstől számított 15 napon belül kell elkészíteni.
A munkaköri leírások elkészítéséért és aktualizálásáért az intézményvezető esetében az egyesület vezetősége, beosztott dolgozók esetében az intézményvezető felelős.
A munkavégzés teljesítése az intézményvezető által kijelölt munkahelyen, az ott érvénybe lévő szabályok és a munkaszerződésben leírtak szerint történik.
A dolgozó köteles a munkakörébe tartozó munkát képességei kifejtésével, az elvárható szakértelemmel és pontossággal végezni, a hivatali titkot megtartani. Ezen, túlmenően nem közölhet illetéktelen személlyel olyan adatot, amely a munkaköre betöltésével összefüggésben jutott tudomására, és amelyek közlése a munkáltatóra vagy más személyekre hátrányos következményekkel járhat. A dolgozó munkáját az arra vonatkozó szabályoknak és előírásoknak, a munkahelyi vezetője utasításainak, valamint a szakmai elvárásoknak megfelelően köteles végezni.
Amennyiben adott esetben, jogszabályban előírt adatszolgáltatási kötelezettség nem áll fenn, nem adható felvilágosítás azokban a kérdésekben, amelyek hivatali titoknak minősülnek, és amelyek nyilvánosságra kerülése az Egyesület érdekeit sértené.
Az Egyesület valamennyi dolgozója köteles a tudomására jutott hivatali titkot mindaddig megőrizni, amíg annak közlésére az illetékes felettesétől engedélyt nem kap.
A tömegtájékoztató eszközök munkatársainak tevékenységét az egyesület dolgozóinak az alábbi szabályok betartása mellett kell elősegíteniük:
A televízió, rádió és az írott sajtó képviselőinek adott mindennemű felvilágosítás nyilatkozatnak minősül.
A felvilágosítás-adás, nyilatkozattétel esetén be kell tartani a következő előírást: az Egyesületet érintő kérdésekben a tájékoztatásra, illetve nyilatkozatadásra a vezetőségi tagok vagy az általuk esetenként megbízott személy jogosult.
Az Egyesület hivatalos munkarendje, mely a munkaidőt és a pihenőidőt (ebédidő) tartalmazza, a következő:
Nappali ellátás és fejlesztő foglalkoztatás keretében foglalkoztatott munkavállaló esetében:
Támogatott Lakhatás keretében foglalkoztatott munkavállaló esetében az Egyesület kéthavi munkaidőkeretet (352 óra) alkalmaz.
Az éves rendes és rendkívüli szabadság kivételéhez előzetesen a munkahelyi vezetőkkel egyeztetett tervet kell készíteni. A rendkívüli és fizetés nélküli szabadság engedélyezésére minden esetben az intézményvezető jogosult, egyéb esetekben a közvetlen munkahelyi vezető.
A dolgozók éves rendes szabadságának mértékét a Munka Törvénykönyvében foglalt előírások szerint kell megállapítani. A dolgozókat megillető és kivett szabadságról nyilvántartást kell vezetni.
A munkadíjazásra vonatkozó megállapodásokat munkaszerződésben kell rögzíteni.
A saját tulajdonú gépjárművek használatának térítési díját és elszámolási rendszerét, a mindenkor érvényes adójogszabályok szerint kell kialakítani.
IV.2. Kártérítési kötelezettség
A munkavállaló a munkaviszonyából eredő kötelezettségek vétkes megszegésével okozott kárért kártérítési felelősséggel tartozik. Szándékos károkozás esetén a munkavállaló a teljes kárt köteles megtéríteni.
A munkavállaló vétkességére tekintet nélkül a teljes kárt köteles megtéríteni a visszaszolgáltatási vagy elszámolási kötelezettséggel átvett olyan dolgokban bekövetkezett hiány esetén, amelyeket állandóan őrizetben tart, kizárólagosan használ vagy kezel, és azokat jegyzék vagy elismervény alapján vette át.
Amennyiben a kárt többen együttesen okozták, vétkességük, a megőrzésre átadott dolgokban a bekövetkezett hiány esetén pedig munkabérük arányában felelnek. Amennyiben a kárt többen okozták egyetemleges felelősségnek van helye. A kár összegének meghatározásánál a Munka Törvénykönyve vonatkozó paragrafusai az irányadó.
IV.3. Anyagi felelősség
Az Egyesület a dolgozó ruházatában, használati tárgyaiban a munkavégzés folyamán bekövetkezett kárért, vétkességre tekintet nélkül felel, ha a kár a dolgozó munkahelyén vagy más megőrzésre szolgáló helyen elhelyezett dolgokban keletkezett.
A dolgozó a szokásos személyi használati tárgyakat meghaladó mértékű és értékű használati tárgyakat csak az ügyvezető engedélyével hozhat be munkahelyére, illetve vihet ki onnan (pl: számítógép, írógép, stb.).
Az Egyesület valamennyi dolgozója felelős a berendezési, felszerelési tárgyak rendeltetésszerű használatáért, a gépek, eszközök, szakkönyvek stb. megóvásáért.
IV.4. A kapcsolattartás rendje
Az Egyesület feladatainak hatékonyabb ellátása érdekében a belső szervezeti egységek egymással szoros kapcsolatot tartanak.
Az együttműködés során a szervezeti egységeknek minden olyan intézkedésnél, amelyik a másik szervezeti egység működési területét érinti, az intézkedést megelőzően egyeztetési kötelezettségük van.
Az eredményesebb működés elősegítése érdekében az Egyesület szakmai szervezetekkel, gazdálkodó szervezetekkel, államigazgatási szervekkel együttműködési megállapodást köthet.
IV.5. Az Egyesület ügyiratkezelése
Az Egyesületnél az ügyiratok kezelése központosított rendszerben történik. Az ügyiratkezelés irányításáért és ellenőrzéséért a titkár a felelős. Az ügyiratkezelést az Iratkezelési Szabályzatban foglalt előírások alapján kell végezni.
IV.6. A helyettesítés rendje
Az Egyesületnél folyó munkát a dolgozók időleges, vagy tartós távolléte nem akadályozhatja. A dolgozók távolléte esetére a helyettesítés rendszerének kidolgozása az elnök, illetve felhatalmazása alapján az adott szervezeti egység vezetőjének feladata. A helyettesítéssel kapcsolatos, egyes dolgozókat érintő konkrét feladatokat a munkaköri leírásokban kell rögzíteni.
Az Egyesületen belüli helyettesítés rendjét az elnök belső utasításban szabályozhatja.
IV.7. Munkakörök átadása
Az Egyesület vezető állású dolgozói, valamint az intézet vezető által kijelölt dolgozók munkakörének átadásáról, illetve átvételéről személyi változás esetén jegyzőkönyvet kell felvenni.
Az átadásról és átvételről készült jegyzőkönyvben fel kell tüntetni:
A munkakör átadás-átvételével kapcsolatos eljárás lefolytatásáról a munkakör szerinti felettes vezető gondoskodik.
IV.8. Személyi összeférhetetlenség
Az alkalmazások során el kell kerülni, hogy közeli hozzátartozók egymással közvetlen alá-, illetve fölérendeltségi viszonyba kerüljenek. Ha ilyen tényleges helyzet mégis bekövetkezik, úgy annak orvoslásáról – a munkaszerződés megfelelő módosításának kezdeményezésével – gondoskodni kell, illetve ha a munkáltató
érdekeit nem sérti – az összes körülmény mérlegelésével –az egyesület elnökségének engedélye alapján történhet az ilyen foglalkoztatás.
IV.8 Előnyben részesítés
A munkáltató hátrányos megkülönböztetés nélkül köteles biztosítani – különösen a szakmai képességek, a gyakorlat, a teljesítmény, illetve a betöltendő munkakör szempontjából lényeges körülmények alapján – a munkavállaló magasabb munkakörbe való előrelépésének lehetőségét.
A munkáltatótól nyugállományba vonult, valamint azokat a volt törzsgárda tagokat, akiknek a munkaviszonya – átszervezés, technikai, technológiai váltás, valamint létszámleépítés miatt – munkáltatói rendes felmondással szűnt meg, a foglalkoztatásnál előnyben kell részesíteni.
IV.9 Változó munkahely
A munkavégzés helyének a munkaszerződésben történő meghatározásáról, az állandó és változó munkahely elhatárolásáról az intézményvezető dönt.
A változó munkahelyen történő alkalmazást a munkavállalók munkaszerződésében a munkahely megjelölésénél rögzíteni kell.
IV.10 Próbaidő
IV.12 Felmondási idő
három év után – öt nappal,
öt év után – tizenöt nappal,
nyolc év után – húsz nappal,tíz év után – huszonöt nappal,
tizenöt év után – harminc nappal,
tizennyolc év után – negyven nappal,
húsz év után – hatvan nappal meghosszabbodik.
IV.13 Felmentési idő
IV.14 Végkielégítés
legalább három év esetén – egyhavi,
legalább öt év esetén – kéthavi,
legalább tíz év esetén – háromhavi,
legalább tizenöt év esetén – négyhavi,
legalább húsz év esetén – öthavi,
legalább huszonöt év esetén – hathavi átlagkereset összege.
IV.15 Azonnali hatályú felmondás
IV.17 Munkára alkalmas állapot
IV.18 Munkaköri összeférhetetlenség
A munkavállaló, amennyiben vele szemben ilyen körülmény ténylegesen fennáll vagy bekövetkezik, köteles erről a munkáltatói jogkört gyakorló vezetőt írásban haladéktalanul tájékoztatni.
IV.19 Az eredeti munkakörön vagy állandó munkahelyen kívüli munkavégzés
IV.20 Saját személygépkocsi hivatalos célú használata
A saját személygépkocsi rendszeres használatát a munkáltató és a munkavállaló külön szerződésben rögzíti.
IV.21 Munkavégzési kötelezettség alóli mentesülés
Mentesül a munkavállaló a munkavégzési kötelezettség alól:
IV.22 További munkaviszony vagy munkavégzésre irányuló jogviszony létesítésének tilalma
A munkáltatóval munkaviszonyban álló munkavállaló – függetlenül munkaviszonya jellegétől és időtartamától – amennyiben további munkaviszonyt, vagy munkavégzésre irányuló jogviszonyt kíván létesíteni, illetőleg gazdasági társaságban vezető tisztségviselői, felügyelő-bizottsági tagságot tervez vállalni, köteles azt előzetesen, legalább 15 nappal a foglalkoztatás megkezdése, illetve a jogviszony létesítése előtt a munkáltatói jogkör gyakorlójának írásban bejelenteni. A jogviszony létesítése akkor tiltható meg, illetve annak megszüntetésére a munkavállaló akkor kötelezhető, ha a további munkaviszony, illetve a munkavégzésre irányuló jogviszony a munkáltató jogos gazdasági érdekeit veszélyezteti. A további munkavégzés részletes feltételeit, ide értve a bejelentéssel kapcsolatos eljárást, a munkáltató belső szabályozása határozza meg.
IV.22 Versenytilalmi kikötések
Amennyiben az érdekeltség fennállása sérti, vagy veszélyezteti a munkáltató jogos gazdasági érdekeit, úgy a munkáltató a bejelentéstől számított 8 napon belül, határidő megjelölése mellett felkéri a munkavállalót az érdekeltség megszüntetésére. A bejelentési kötelezettség, illetve a felhívás alapján az érdekeltség megszüntetésének elmulasztása okot adhat a munkavállaló munkaviszonyának megszüntetésére.
IV.23 A munkaviszonyból származó kötelezettségeknek a munkavállaló által történő
vétkes megszegése esetére megállapított egyéb jogkövetkezmények
1.A munkaviszonyból származó kötelezettségeknek a munkavállaló által történt vétkes megszegése esetén a munkavállalóval szemben a következő joghátrányok alkalmazhatók:
Az (1) bekezdés a)–c) pontjaiban meghatározott joghátrányok közül esetenként együttesen többet is ki lehet szabni.
Az (1) bekezdés a) pontja alapján
IV.24 Rendkívüli munkavégzés
munkavégzést írásban kell elrendelni.
Ettől érvényesen eltérni nem lehet.
IV.25 Pótszabadság
Évenként öt munkanap pótszabadság illeti meg az alábbi vezetői munkaköri csoportba sorolt munkavállalókat :
IV.26 Szabadság kiadása
Az évi rendes szabadságot a munkavállaló részére az esedékesség évében kell kiadni.
Ettől eltérően a munkáltató:
IV.27 Fizetés nélküli szabadság
IV.28 Tanulmányi munkaidő-kedvezmény
A nem iskolai rendszerű képzésben résztvevő munkavállalókat tanulmányi munkaidő-kedvezmény akkor illeti meg, ha a képzettség megszerzését a munkáltató szükségesnek tartja és támogatja
A munkaidő-kedvezmény mértéke:
A vizsgákra való felkészülésre tanévenként:
Az itt nem szabályozott kérdésekre a Munkatörvénykönyve az irányadó.
Az Egyesület gazdálkodásával, ezen belül kiemelten a költségvetés tervezésével, végrehajtásával, a vagyon hasznosításával – a jogszabályok figyelembe vételével – az Egyesület elnöke felelős, illetve feladata annak.
Az Egyesület bankszámlái felett, a vezetőségi tagok rendelkeznek. Egyben felelősek a kötelezettségvállalások, könyvelési teendők intézésére, utalványozások, érvényesítések és ellenjegyzési feladatok ellátására.
Kelt: Tiszavasvári, 2016. január 06.
Bónis László
elnök
A módosítást a Közgyűlés 2016. január 16-án jóváhagyta.
Bónis László
elnök